News Center >

Nielsen Digital Ad Ratings nu Beschikbaar in België

2 minute read | November 2017

Digital Ad Ratings geeft inzicht in de groei van de Belgische digital advertising markt en helpt om uitgaven te optimaliseren

BRUSSEL – 7 november 2017 – Afgelopen maandag maakte Nielsen (NYSE: NLSN) bekend dat Digital Ad Ratings beschikbaar is in België en breidt daarmee zijn geografische verspreiding uit waardoor een nog bredere opvolging van online campagnes mogelijk wordt. Sinds de lancering in 2011 is Nielsen Digital Ad Ratings wereldwijd, in meer dan dertig landen, de standaard geworden voor de onafhankelijke meting van online reclamecampagnes.

Nielsen Digital Ad Ratings meet unieke bezoekers, bereik en frequentie voor online campagnes op desktop, tablet en smartphone en dit op een aantal vooraf gedefinieerde demografische doelgroepen. Deze meting stelt adverteerders, mediabureaus en publishers in staat om in real time hun advertentiebereik op alle digitale devices te optimaliseren.

Onderdeel van de service is ook het meten van de viewability waarbij Nielsen de mogelijkheid biedt om gebruik te maken van verschillende viewability providers en de flexibiliteit voor verschillende viewability standaarden. Daarmee helpen we klanten in te spelen op een markt die dynamischer is dan ooit.

Denis Rochat, Nielsen Watch Leader, Benelux zegt: “Digital speelt een steeds grotere rol in brand advertising. Digital Ad Ratings voorziet in een standaard voor de markt, accountability en helpt adverteerders en agentschappen de return on investment te meten van elke euro die ze besteden aan online advertising. In een markt waar men continu op zoek is naar optimalisering is het noodzakelijk dat de meting beantwoordt aan de reële vraag van de spelers.”

OVER NIELSEN DIGITAL AD RATINGS

Nielsen Digital Ad Ratings werd in augustus 2011 als eerste in de VS geïntroduceerd en levert uitgebreide metingen voor online advertentiecampagnes, die vergelijkbaar zijn met televisie. Nielsen Digital Ad Ratings combineert Nielsen data met geaggregeerde, anonieme en beschermde demografische privégegevens van deelnemende online data providers. Rapporten zijn een dag na de lancering van een campagne beschikbaar en voorzien agentschappen, adverteerders en publishers van belangrijke informatie over het bereik van lopende campagnes.

OVER NIELSEN

Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) is een wereldwijd opererend performance managementbedrijf dat uitgebreid inzicht biedt in het kijk- en koopgedrag van consumenten. De divisie “Watch” van Nielsen levert Total Audience meetdiensten aan media en adverteerders voor alle devices waarop content – video, audio en tekst – wordt geconsumeerd. De divisie “Buy” biedt fabrikanten en retailers van verpakte consumentengoederen als enige in de sector een mondiale blik op retail performancemeting. Door informatie van beide segmenten te integreren met andere gegevensbronnen voorziet Nielsen haar klanten van metingen en analyses die helpen de performance van bedrijven te verbeteren. Nielsen, een S&P 500-onderneming , is actief in meer dan 100 landen die samen meer dan 90% van de wereldbevolking beslaan. Voor meer informatie, ga naar www.nielsen.com.

CONTACT: Stephanie Manning, stephanie.manning@nielsen.com